
Volontiranje se u najširem smislu definira kao neprofitna i neplaćena aktivnost kojom pojedinci ili grupe pojedinaca doprinose dobrobiti svoje zajednice ili cijelog društva. Ova aktivnost se može javiti u različitim oblicima, od tradicionalnih običaja uzajamne pomoći do organiziranog djelovanja zajednice u kriznim periodima. Obično se navodi da postoji šest osnovnih motivacionih faktora volontiranja, a to su:
1. Vrijednost –
Volontiranje omogućava djelovanje u skladu sa ličnim uvjerenjima o važnosti
pomaganja drugima.
2. Razumijevanje – Volontiranje ima
funkciju propitivanja i shvaćanja, gdje se kroz volontiranje uspijeva odgonetnu
želja da se razumiju ljudi kojima se pomaže, organizacija za koju se volontira
ili upoznavanje samog sebe.
3. Karijera – Volontiranje omogućava savladavanje novih vještina koje mogu biti korisne u procesu pronalaska zaposlenja ili u razvoju karijere.
4. Društvo – Volontiranje doprinosi uspostavljanju novih društvenih kontakata i susretanju novih i zanimljivih osoba.
5. Poštovanje – Volontiranje pomaže u podizanju samopouzdanja čineći volontere/ke zadovoljnijim svojim postupcima.
6. Zaštita – Volontiranje može pomoći pojedincima/kama da pobjegnu od negativnih osjećaja krivnje ili usamljenosti.
U trenucima kada je najviše potrebno zajednici svjedočimo da se tada pokažu pojedinci, neformalne grupe, organizacije i preduzeća koja čine dobro za širu zajednicu. Potrebno je prepoznati potrebe zajednice i staviti svoje vještine i znanje na raspolaganje organizacijama i onda kada nisu ekstremni uvjeti. Volontiranje koje je organizirano od strane preduzeća nazivamo korporativnim volontiranjem.
Korporativno volontiranje je oblik društveno odgovornog poslovanja i podrazumijeva svako poticanje zaposlenika na volontiranje od strane poslodavca koje pomaže nevladinom sektoru i doprinosi razvoju zajednice.
Zašto je korporativno volontiranje važno za jedno preduzeće?!
Neke od najvažnijih dobrobiti korporativnog volontiranja su:
1. jačanje timskog duha unutar preduzeća i razvoj međuljudskih odnosa,
2. jačanje povjerenja zajednice u preduzeće i kreiranje boljeg imidža,
3. jačanje komunikacijskih vještina i empatije i jačanje unutarnjeg zadovoljstva i motivacije uposlenika koji učestvuju u korporativnom volontiranju,
4. razvoj solidarnosti, humanosti i senzibiliteta za potrebe drugih,
5. aktivno i odgovorno građanstvo i veća participacija u društvenim dešavanjima.
Najznačajnija dobrobit za svakoga jest stjecanje osjećaja korisnosti i pripadanja zajednici kao rezultat angažmana za opće dobro. Korporativno volontiranje za razliku od novčanih ili materijalnih donacija daje rezultate koji su vidljivi odmah, što predstavlja posebno zadovoljstvo i motiv uposlenicima koji su učestvovali u stvaranju tih rezultata. Korporativno volontiranje pruža mogućnost uposlenicima da pomognu organizacijama, njihovim korisnicima i zajednici u cjelosti u ostvarivanju ciljeva i stvaranju boljeg društva za sve.
Ideju o ovakvom konceptu, Institut promovira kroz „Inicijativu za poboljšanje ljudskih prava u privrednom sektoru u BiH“, a jedan od glavnih ciljeva je osnažiti preduzeća za podršku, razvoj i provođenje koncepta društveno odgovornog poslovanja, stavljajući fokus na poštivanje ljudskih prava u privrednom sektoru i korporativno volontiranje.
Mnoštvo je razloga koji daju odgovor na pitanje ZAŠTO VOLONTIRATI, ali jedan od najvažnijih je da zajedno kreiramo bolje društvo za sve. Volontiranje obogaćuje i one kojima se pruža usluga volontera i one koji pružaju volontiranje.
Ostavi komentar